Hexagon Ensemble, Mozart en geestverwanten

Het Hexagon Ensemble speelt van Johan Brahms Variaties op een thema van Hayden op 56a (1973, arr. David Walter), van W.A. Mozart het Pianoconcert in F KV 413 (1782, arr. Guido Schäfer) en van L. Thuille Sextet op. 6 (1889).

Brahms en Thuille voelden zich meer thuis in de klassieke traditie van hun voorganger Mozart dan in die van hun tijdgenoten Liszt en Wagner. Toch was met name Brahms wel degelijk een vernieuwer. Zijn harmonische vondsten en vooral zijn ritmiek waren erg modern in zijn tijd.

Het hexagon Ensemble bestaat uit Arno van Houtert (klarinet), Bram Kreeftmeijer (hobo), Christiaan Boers (hoorn), Marieke Stordiau (fagot), Wout van den Berg (fluit) en Frank Peters (piano).

• Regulier€ 0,00
  • Kaartverkoop uitsluitend via www.randmeerconcerten.nl. Voor info: Didy van Klaarbergen 06-50233651 secretaris@randmeerconcerten.nl